MLS i Adidas uzgodniły „wieloletnie przedłużenie współpracy” o wartości 830 milionów dolarów, co stanowi „największą w historii inwestycję Adidasa w północnoamerykańską piłkę nożną”, jak podaje Jessica Golden z CNBC.com.

Zgodnie z warunkami nowej umowy, Adidas będzie „nadal dostarczał lidze markową odzież, obuwie, sprzęt treningowy i oficjalną piłkę meczową”. Firma będzie również „współpracować z MLS w zakresie różnych inicjatyw i inwestycji finansowych, aby rozwijać sport i biznes na boisku i poza nim przed Mistrzostwami Świata w piłce nożnej w 2026 roku”, które odbędą się w Ameryce Północnej. Obecna umowa, która wygasa w przyszłym roku, została podpisana w 2017 roku i wyceniona na 700 milionów dolarów.
W tamtym czasie była to „rekordowa umowa dla Adidasa w północnoamerykańskiej piłce nożnej”. Adidas ma za sobą „burzliwy rok”, w którym firma spodziewa się 1 miliarda dolarów „strat po tym, jak porzuciła” muzyka Kanye Westa. Problemy „nie wpłynęły na negocjacje, które trwały rok”, ponieważ MLS było „przekonane, że Adidas odpowiednio je rozwiąże”.
Komisarz MLS Don Garber i Prezes Adidas North America Rupert Campbell omówili odnowienie partnerstwa, przy czym Garber zauważył, że jest to „najdłuższa relacja w historii ligi”.
Garber: „Dotyczy to każdej drużyny, wszystkich naszych klubów młodzieżowych, aż po MLS Next Pro, nasz projekt ligi mniejszej … (i) to wielka sprawa dla Major League Soccer.” Garber zauważył, że wycena drużyn MLS „potroiła się w ciągu ostatniej dekady”, a to dzięki „przychodom ze sponsoringu w wysokości prawie miliarda dolarów w pewnym okresie czasu, wielu przychodom z biletów, wielu lokalnym sponsorom, pozyskaniu największej firmy na świecie” w Apple, która „daje nam pierwsze globalne partnerstwo cyfrowe”, co przenosi „na inny poziom”.
Źródło: CNBC